Jako juniornější PPC specialista jsem dělal reklamu pro pohřebáky a kartářky. I takové podnikání má svoji sezónu a pravidla.

Začátkem svojí kariéry jsem pracoval pro Seznam.cz. Obecně bych každému juniorovi v marketingu doporučil projít nějakou formou agentury, protože na tom člověk získá ohromné množství zkušeností. Měsíčně jsem spravoval zhruba okolo 30 účtů v systému Sklik. Během vánoční sezóny to mohlo být ale i 40 a více účtů naráz. Nejzajímavější z nich byly právě ty atypické a i na klientech je znát, že jsou trochu “deformovaní” svou profesí.

Každý potřebuje individuální přístup. Proto se mi mnohdy nelíbí ani přístup některých agentur, který nemají příliš času na individualitu a tlačí ven reklamy bez špetky autenticity k propagované značce. Zároveň neříkám, že je to jednoduchá disciplína.

DISCLAIMER: Jako zaměstnanec Seznamu jsem si klienty nemohl vybírat. Reklamu jsem tak musel nastavit, i kdyby se mi to nelíbilo. 

web article - funeral ai image

V obou případech jsem si musel dávat pozor na pravidla Skliku, které zakazují zneužívat v reklamním textu citlivých situací uživatele. 

Sezóna přichází

Cílem je poznat klientovi potřeby ale i získat bližší informace o tom, jak se trh klienta chová. Někdy jde o jasné a logické implikace z každodenního života. 

Kdy očekávat větší množství poptávek u pohřební služby? Především v období zimy a podzimu. Epidemie raději vynechejme. Zima a podzim jsou období, kdy je lidská imunita oslabená a i když se nám to nemusí líbit, tak faktem je, že pro starší jedince naší populace je toto období rizikové na různé nemoci jimž mohou podlehnout.

U kartářek, které poskytují věštby po telefonu, jsou sezónností hlavně svátky, oslavy mrtvých a podobné příležitosti. Zaměřujeme se vlastně na dny, které prospívají pověrám, náboženství a obecně duchovnu či metafyzičnu.

Jak vypadá reklama

Obsah reklamy nebyl zase tak zvláštní. V podstatě jde o to využít vaše copywriter střevo spolu s prodejními argumenty klienta. Může tím být například nízká cena za minutu hovoru, ekonomická varianta pohřbu nebo dlouholetá tradice v kombinaci s pozitivními recenzemi. 

Důležité je dodržovat pravidla PPC systému! V obou případech jsem si musel dávat pozor na pravidla Skliku, které zakazují zneužívat v reklamním textu citlivých situací uživatele. Respektive v reklamě nesmí být znát, že využíváme nějakým způsobem citlivá data viz pravidla zájmově orientovaného cílení. Tím se může myslet, že netlačíme na uživatele s objednávkou pohřbu, pokud navštívili web pohřební služby. Nabídka musí být citlivá a ohleduplná. To byly ale požadavky klienta. 

U kartářek bychom například neměli inzerovat pomoc pro případ špatné finanční situace. 

web article - fortune teller ai generate

V obou případech se využívají běžné způsoby inzerce. Můžeme použít i remarketing a připomínat se návštěvníkům webu. Jen nesmíme zapomínat na pravidla inzerce pro text. 

blank

Petr Svoboda

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *