Udělení přístupu PPC agentuře k vašim marketingovým nástrojům je klíčové pro úspěšnou správu reklamních kampaní. Každá platforma má svůj specifický postup. Níže najdete návod, jak na to.

Přístup PPC agentuře (a tedy i mně) můžete kdykoliv zrušit. Jen si musíte dát pozor, na to aby na přístup nebyly navázány další funkce, které vám reklamní agentura poskytla. U mě je to především hromadný report nákladů za PPC systémy a další průběžné reporty pro vyhodnocení klíčových metrik (KPI).

Jak udělit přístup do Google Ads (GAads)

Služba slouží pro vytváření reklam pro obsahovou a vyhledávácí síť společnosti Google.

  1. Předejte mi vaše ID zákazníka. Toto číslo najdete v pravém horním rohu rozhraní Google Ads pod e-mailovou adresou. Jde o desetimístné číslo ve formátu XXX-XXX-XXXX.
  2. Vyčkejte na email nebo odsouhlaste přímo. V navigační nabídce https://ads.google.com/ nahoře klikněte na Nástroje a nastavení ⚙️ a poté v sekci Nastavení zvolte Přístup a zabezpečení.
  3. Přidání přístupu. V sekci Správce se vám zobrazí výzva od ppc agentury, která žádá o propojení. Stačí kliknout na tlačítko schválit.
ukázka přístupu do google ads


Jak udělit přístup do Google Analytics 4 (GA4)

Služba mi umožňuje analyzovat vaši návštěvnost, pozorovat klíčové metriky a porovnávat atribuci konverzí napříč reklamními systémy a organickými zdroji návštěvnosti.

  1. Přejděte do svého účtu Google Analytics 4. V levém dolním rohu klikněte na Správce ⚙️.
  2. Nastavení přístupu. V sekci Účet nebo Služba zvolte Správa přístupu. Doporučuji udělit přístup na úrovni Účtu, abych viděl všechna data a zároveň mohl upravovat nastavení.
  3. Přidání uživatele. Klikněte na modré tlačítko se znaménkem + a poté zvolte Přidat uživatele.
  4. Zadání e-mailové adresy. Zadejte e-mailovou adresu, petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com.
  5. Nastavení oprávnění. Udělte potřebná oprávnění. Pro agenturu je vhodná role Editor nebo Administrátor. Editor může upravovat nastavení, vytvářet přehledy a měnit konverze. Administrátor má navíc plnou kontrolu včetně nastavení měření a mohu tak opravit případné chyby.
  6. Udělení přístupu. Klikněte na Přidat. Agentura nyní obdrží e-mail s pozvánkou, která ji opravňuje k přístupu.
ukázka přístupu do google analytics 4

Jak udělit přístup do Google Tag Manager (GTM)

Služba slouží především pro nasazování měřících a cílících kódů pro různé PPC a analytické systémy. Klientům tuto službu nastavuji a umožňuje mi to pak vyhodnocovat kampaně a zlepšovat cílení.

  1. Přejděte do Google Tag Manager. V horní nabídce klikněte na Administrátor ⚙️.
  2. Přístup ke kontejneru. Vyberte Správa uživatelů pod Kontejner.
  3. Přidání uživatele. Klikněte na modré tlačítko se znaménkem + a zvolte Přidat uživatele.
  4. Zadání e-mailu a oprávnění. Zadejte e-mailovou adresu petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com.
  5. Nastavení oprávnění. Pro mé potřeby je ideální role Publikovat, která mi umožní vytvářet, upravovat a publikovat značky, spouštěče a proměnné. Zvolte Uživatel a pak v Oprávnění ke kontejneru vyberte Publikovat.
  6. Potvrzení. Klikněte na Přidat v pravém horním rohu.

Jak udělit přístup do Google Merchant Center (GMC)

Služba GMC v sobě drží vaše produktové informace. Týká se tedy výhradně e-shop projektů, které řeší online prodej. GMC umožňuje “nalít” tato produktová data do služeb Google a používat je pro další inzerci.

  1. Přihlaste se do Google Merchant Center. Klikněte na ikonu ozubeného kola⚙️ v pravém horním rohu a poté zvolte Lidé a přístup.
  2. Přidání uživatele. V sekci Lidé kliknete na Přidat přístup.
  3. Zadání e-mailové adresy. Zadejte e-mailovou adresu petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com, a zvolte Přidat uživatele.
  4. Nastavení přístupu. Zvolte úroveň přístupu. Ideální je Administrátor, který může spravovat produkty, datové zdroje a nastavení účtu.
  5. Uložení změn. Klikněte na Uložit nebo Přidat. Agentura obdrží e-mail s pozvánkou.

Jak udělit přístup do Google Search Console (GSC)

Služba je hlavním místem, kde se analyzuje vaše organická / neplacená reklama ve vyhledávání Google. Je to tak důležitým zdrojem informací o neplacené návštěvnosti webu ale i o vyhledávacích dotazech, kteří uživatelé používají.

  1. Přejděte do Google Search Console. V horním levém rohu vyberte web, ke kterému chcete udělit přístup. Ideální je doménová služba ve tvaru vase-dome.cz (bez předpony https či http).
  2. Nastavení. Klikněte na Nastavení ⚙️ v navigační nabídce vlevo dole
  3. Správa vlastnictví. V sekci Nastavení zvolte Uživatelé a oprávnění.
  4. Přidání uživatele. Klikněte na Přidat uživatele.
  5. Zadání e-mailu a oprávnění. Zadejte e-mailovou adresu petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com a vyberte úroveň oprávnění. Vhodná je úroveň Plný, která mi dává neomezený přístup k datům a mohu propojovat Google služby mezi sebou.
  6. Potvrzení. Klikněte na Přidat.

Jak udělit přístup do Google My Business (Google Profil firmy)

  1. Přihlaste se na Google. Přejděte na vyhledávač Google a vyhledejte název své firmy.
ukázka přístupu do google my business
  1. Přístup k nastavení. Klikněte na tři tečky nad sebou, které jsou uvedený vedle “Síla profilu” a dále na Uživatelé a přístup.
  2. Přidání uživatele. V sekci Přístup klikněte na Přidat.
  3. Zadání e-mailu. Zadejte e-mailovou adresu petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com.
  4. Nastavení role. Vyberte roli. Ideální je Správce, díky kterému pak mohu propojit profil s další službou Google Ads a zobrazovat tak vaše recenze v inzerci u reklam.
  5. Potvrzení. Klikněte na Pozvat.

Petr Svoboda

Jsem PPC specialista na volné noze a krom kampaní vám pomohu i s webovou analytikou, SEO, UX a celkovým konceptem vašeho marketingu.

petr@lightpink-wolf-467499.hostingersite.com | +420 774 051 339